Thursday 10 December 2009

Anne Langdon

Australian

www.annelangdon.com

 I initially started my art career as a printmaker. I worked on multi coloured silk-screens using the negative screen technique. I then moved onto relief prints and solar plate etchings. However in the last fifteen years I have been more involved in painting and mixed media working on both large and small scale canvasses. I also find it interesting to combine prints and painting together which often creates a more textural effect.

 Probably colour has been a driving force in my work and my love of drawing.

 Artists like Frida Kahlo ,Francesco Clemente and Max Beckman have all influenced me for varying reasons. As an art teacher in my spare time , I also find my students inspiring especially their cultural diversity.

 Themes that I explore relate to people [usually women] and how they can interact with animals especially fish, dogs and chooks. I guess I am almost a naïve artist but then again it is hard to fit into a label!

 

Anne Langdon 安.蘭頓

澳洲維多利亞

www.annelangdon.com

我的藝術實踐一開始是以版畫為主。之前我曾運用負片絲網印刷術做多重顏色絲網版畫。之後我嘗試凸版印刷與太陽能板蝕刻畫。最近這十五年我對傳統繪畫與綜合媒材產生極大興趣,並著手創作各種大小型作品。我發現將版畫與傳統繪畫結合是十分有趣的,這種結合對畫作結構產生很大的影響。

也許顏色一直是引導我創作並強化我繪畫熱忱的原動力。

芙烈達.卡蘿、弗朗切斯科.克萊門特弗、麥克思.貝克曼等藝術家在不同的程度上影響著我。從事藝術教育工作讓我發現到學生們不同的文化差異背景,而這提供我創作上的靈感。

我探索的主題都與人有關(通常是女性),關於他們如何與動物產生互動,尤其是與魚、狗以及母雞間的關係。我想我大概是個天真的藝術家,而再一次地,我的創作無法融入任何一種既有的藝術標籤。

 

No comments:

Post a Comment